GENEL AVANTAJLAR

Sistemler ve Süreçler

ERP, CRM, SCM… Türü ne olursa olsun tüm sistemler bir yada birden fazla süreç içerir. İş Akışı uygulaması tüm bu sistemler için organizatör görevi görür, sistemlerle kullanıcılar arasındaki bağı yönetir.

Değişimlere Açık

Gerçek hayat karmaşıktır. Tüm sistemi ele alan çözümler yönetilmesi zor olduğu için genellikle başarısız olur. Süreç tabanlı yaklaşım sınırları belli, servis tabanlı, uyarlama işlemlerini kolay hale getirir. Kurum içindeki işleri teknik kanattan iş geliştirmeye taşır. Rekabet avantajı sağlar. Süreçler her an değişikliklere açıktır. Versiyonları otomatik olarak oluşur. Süreçler kodlama yerine grafik tabanlı araçlar ile tasarlanır.

shutterstock_252488272

Performans Hedefli

Temel amaç en yüksek performanstır. Süreç geliştirme ve işletme sırasında uygulamanın ölçeklenebilir olmasını sağlar. Süreçleri sistem takip eder. Kullanıcılar süreçlerin nasıl işleyeceğini bilmek zorunda değildir, işlerin takibini sistemin kendisi yapar.

Tasarımda;

  •     Yeni süreç tasarımı kolay ve zahmetsizdir.
  •     Geleneksel uygulamalar IT bağımlıdır.
  •     Kurum süreçlerini kendisi belirler, uygulamalar zorunlu kılmaz.

Yürütmede;

  •     Kullanıcılar süreçleri bilmek zorunda değildir.
  •     Kullanıcılar süreçler içerisinde karar mekanizmalarında yer alırlar.
  •     Kullanıcı performansı izlenebilir, gerektiğinde iyileştirmelere açıktır.
shutterstock_247166563

Belge Tabanlı

 

  • Süreçler belge tabanlı işler.
  • Karmaşık arayüzler yerine basit anlaşılır, görevlere bağlı arayüzler sunar.
  • Süreçler tarihçe tutar.
  • Akış içerisindeki tüm işlemler kaydedilir.
  • Unutulan, kaybolan, silinen, ihmal edilen iş olmaz.
  • Elektronik imza her an kullanıma açıktır.
shutterstock_308931104